21-ci Əsrin Bacarıqlarına Sahib Yaradıcı, Maraqlı, Daha Sağlam Uşaqlar istəyirsiniz? Amerika Pediatriya Akademiyasına görə, Qoy Oynasınlar
Amerika Pediatriya Akademiyasının klinik hesabatı, “Oyunun Gücü” uşaqlara zəhərli stressi aradan qaldırmaq, valideyn münasibətlərini qurmaq və icra funksiyalarını yaxşılaşdırmaq üçün oyunu tövsiyə edir.
Amerika Pediatriya Akademiyasına (AAP) görə uşaqların öyrənmələrinin ən güclü yolu təkcə sinif otaqlarında və ya kitabxanalarda deyil, daha çox oyun meydançalarında və oyun otaqlarındadır. Əslində, yeni AAP hesabatında deyilir: “Uşaqlar üçün oynaq öyrənmənin əhəmiyyəti çox vurğulana bilməz.”
Avqustun 20-də açıqlanan AAP klinik hesabatına görə, uşaq oyunu qeyri-ciddi deyil. Daha doğrusu, oyun beyin inkişafı, sağlam uşaq inkişafının mərkəzi hissəsi, icra funksiyaları bacarıqlarının açarı və stressin mənfi təsirlərinə qarşı tampondur. Bundan əlavə, oyun valideyn və uşaq arasında əlaqə qurur.
“Biz həkimlərə oyun üçün resept yazmağı tövsiyə edirik, çünki bu, çox vacibdir” dedi pediatr Maykl Yogman, MD, FAAP, AAP hesabatının aparıcı müəllifi. “Valideynlər və həmyaşıdları ilə oyun əməkdaşlıq və innovasiya tələb edən iqtisadi rəqabətli dünyada gələcək nəslin ehtiyac duyduğu sosial, emosional, dil və koqnitiv bacarıqlar da daxil olmaqla 21-ci əsr bacarıqlarının inkişaf etdirilməsi üçün əsaslı şəkildə vacibdir. Oyunun faydaları ola bilməz. Stressin azaldılması, akademik bacarıqların təkmilləşdirilməsi və toksik stressə qarşı tampon verən və sosial-emosional dayanıqlığın qurulmasına kömək edən təhlükəsiz, sabit və tərbiyəvi münasibətlərin qurulmasına kömək etmək baxımından həqiqətən də şişirdilməlidir.”
AAP dərc edəcək “Oyunun Gücü: Gənc Uşaqlarda İnkişafın Artırılmasında Pediatrik Rol” Sentyabr 2018 Pediatriyada. Hesabat 2007-ci ildə dərc edilmiş əvvəlki klinik hesabatı yeniləyir. 2018 versiyası oyun və öyrənmə arasındakı əlaqələr haqqında yeni məlumatları ehtiva edir və oyunun toksik stressin mühüm buferi olduğunu aşkar edən tədqiqatlar.
Araşdırmalar uşaqların sağlam inkişafı üçün oyunun əhəmiyyətinə dair çoxsaylı nümunələr təqdim etmişdir.
-
Bir araşdırmada, məktəbəqədər təhsil müəssisəsinə daxil olmaqdan narahat olan 3-4 yaşlı uşaqlar, stresdən iki dəfə daha çox azad oldular.
oynamağa icazə verilir nağıl oxuyan müəllimi dinləyən həmyaşıdları ilə müqayisədə 15 dəqiqə müəllimlər və ya həmyaşıdları ilə. -
Tədqiqatlar həmçinin müəyyən etdi ki, pozucu davranışları olan məktəbəqədər yaşlı uşaqlar, adi qarşılıqlı əlaqədə olan həmyaşıdları ilə müqayisədə, müəllim bir il ərzində onlarla müntəzəm olaraq təkbətək oynayanda daha az stress keçirib və daha az pozulur.
Bununla belə, uşaqların oyun vaxtı cəmiyyətdəki dəyişikliklərlə təhdid edilib.
-
Advances in Life Course Research jurnalında dərc olunmuş araşdırmaya görə, 1981-ci ildən 1997-ci ilə qədər uşaqların oyun vaxtı 25 faiz azalıb və uşaq bağçası uşaqların 30 faizinin artıq tənəffüsü yoxdur, bu, akademik dərslərlə əvəzlənib.
-
8950 məktəbəqədər uşaq və valideyn arasında aparılan milli sorğunun nəticələrinə görə, uşaqların yalnız 51 faizi gündə bir dəfə valideynlə gəzmək və ya oynamaq üçün çölə çıxır.
-
Tədqiqatlar göstərir ki, valideynlərin 94 faizinin açıq havada oynamaqla bağlı təhlükəsizlik narahatlığı var.
-
Televiziyaya baxmağı oturaq həyat tərzi və daha böyük risklərlə əlaqələndirən araşdırmalara baxmayaraq
piylənməMedia araşdırmasına görə, tipik məktəbəqədər uşaq gündə 4,5 saat televizora baxır.
“Media istifadəsi televiziya, video oyunlar, smartfon və planşet proqramları kimi uşaqların diqqətini oyundan yayındırır. Bu, suya batırıldıqda aiddir elektron media real oyun üçün vaxt aparıristər açıq havada, istərsə də qapalı yerdə,” hesabatın həmmüəllifi, FAAP, MD, pediatr Jeffrey Hutchinson dedi.
“Baxmayaraq ki, yaşa uyğun media ilə aktiv məşğulluq böyük uşaqlar üçün faydalı ola bilər, xüsusən də həmyaşıdları və ya valideynlərlə birgə izləmə və ya birgə oyunla dəstəklənərsə, real vaxtda sosial qarşılıqlı əlaqə və oyun öyrənmək üçün rəqəmsal mediadan üstündür.”
AAP, öyrənmənin test balları kimi xarici motivasiyalar vasitəsilə deyil, uşağın təbii oyun istəyini asanlaşdırmaqla daha yaxşı gücləndirilməsini tövsiyə edir və valideynlər, pediatrlar və pedaqoqlar üçün bir neçə vacib məsləhət təklif edir:
-
Necə ki, pediatrlar dəstəkləyirlər”Uzan və Oxu” proqramlarında həkimlər, həyatının ilk iki ilində hər yaxşı uşaq ziyarətində “oyun resepti” yazaraq, valideynlər və körpələr üçün oynaq öyrənməni təşviq etməlidirlər.
-
Oyun erkən başlayır və uşağın inkişafı ilə davam edir. Yeni valideynlər həyatlarının ilk bir neçə ayında körpələrin şifahi olmayan davranışlarını müşahidə etməli və onlara cavab verməlidirlər. Məsələn, bir körpə sizə gülümsədikdə, gülümsəyin. Peak-a-boo başqa bir vacib oyundur.
-
Pedaqoqlar, pediatrlar və ailələr məktəbəqədər təhsil müəssisələrində və məktəblərdə strukturlaşdırılmamış oyun və oynaq öyrənmənin çoxsaylı faydalarına görə müdafiə etməli və müdafiə etməlidirlər.
-
Müəllimlər diqqətini didaktik öyrənməyə deyil, oynaq öyrənməyə yönəltməlidirlər ki, uşaqlara liderlik etməyə və öz maraqlarına əməl etsinlər.
-
Tənəffüs və
fiziki fəaliyyət uşaqlar üçün hər gün.
“Növbəti dəfə uşağınız sizinlə oynamaq istədikdə, bəli deyin. Bu, valideyn olmağın ən yaxşı hissələrindən biridir və övladınız üçün edə biləcəyiniz ən yaxşı şeylərdən biridir” dedi Dr.Yoqman. “Oyun uşaqlara dil, riyaziyyat və sosial bacarıqları öyrənməyə kömək edir və
stressi azaldır. Oyun həm uşaqlar, həm də onların valideynləri üçün vacibdir, çünki oyun zamanı birlikdə sevincli anları bölüşmək yalnız onların münasibətlərini gücləndirə bilər”.
HealthyChildren.org saytından əlavə məlumat:
Bu veb-saytda olan məlumat pediatrınızın tibbi xidmətini və məsləhətini əvəz etmək üçün istifadə edilməməlidir. Pediatrınızın fərdi faktlara və şəraitə əsaslanaraq tövsiyə edə biləcəyi müalicədə dəyişikliklər ola bilər.